V prosinci jsme se na hodinách pedagogiky s p. profesorkou Zapletalovou věnovali tématu: Hra a hračka. Každý z nás si měl připravit krátký výstup s hračkou, která nás zajímá a máme ji doma. Vybraný předmět jsme měli rozebírat z různých hledisek. Například z pedagogického hlediska, co hra s tímto předmětem u dětí rozvíjí. Dále uvést základní informace o hračce, kdo ji vyrábí, z jakého je materiálu, zda splňuje bezpečnostní, hygienické a estetické hledisko.
V hodině pedagogiky to rázem vypadalo jako v hračkářském maloobchodě. Panenky, vláčky, zemědělské stroje, auta, plyšáci, puzzle, magické tabulky, stavebnice Lego, mozaiky atp. Skutečně bylo co si prohlédnout. Někteří z nás pojali tuto domácí přípravu velmi zodpovědně a přinesli na ukázku více hraček, například různé panenky od jedné značky. Každý výstup byl jedinečný a obsahoval mnoho zajímavých informací. Bavilo nás to.
Když jsme si jako malí s hračkou hráli, nikdy jsme si neuvědomili, jak na hračku můžeme pohlížet a co všechno lze o ní zjistit. Vrátili jsme se zpět do dětských let a zavzpomínali, s jakými hračkami jsme si hráli.
„Hra je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak zjednodušit život. Přesně to jsme dělali jako děti, ale v dospělosti jsme si hrát zapomněli.“ -Albert Einstein
Za třídu 1. PA V. Křížová a N. Krůpová