STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLAU Stadionu 486, 266 37 Beroun

2. – 3. října 2017 – Exkurze do Osvětimi, Krakova a Vjeličky

Jelikož se exkurze zúčastnilo více ročníků, nabízíme vám dva různé pohledy na tu samou akci:

Ve dnech 2. a 3. října jsme se vydali na exkurzi do Polska. Sešli jsme se brzy ráno u Sokolovny a vydali se na cca osmihodinovou cestu autobusem. Kolem dvanácté hodiny jsme dojeli na naši první a hlavní zastávku – do bývalého koncentračního tábora Osvětimi, kde nás čekala asi tříhodinová exkurze. Byl to opravdu silný zážitek procházet se místy, kde zemřelo tolik lidí a vidět všechny jejich fotografie a věci, které si s sebou přivezli s marnou nadějí na lepší zítřky. Z Osvětimi jsme odjížděli se zvláštním pocitem smutku a vyrazili směrem Krakov. Tam jsme se ubytovali v hostelu a poté se vydali na večeři, po které jsme se šli projít nočním Krakovem.

Druhý den ráno jsme vyjeli do nedalekého městečka Vielička, kde nás čekala prohlídka solných dolů, ve kterých se nachází např. krásné sochy ze soli nebo podzemní jezera. Odpoledne jsme se vrátili zpět do Krakova, kde jsme absolvovali zhruba hodinovou prohlídku s českou průvodkyní. Obdivovali jsme památky Krakova a náš výlet jsme zakončili rozchodem na nákup drobných suvenýrů. Potom jsme se vydali na dlouhou cestu domů.

Myslím, že zájezd se moc vydařil.

– Veronika Š., 1.LA –

Ve dnech 2-3. 10. 2017 jsme vyrazili se školou na exkurzi do Polska, konkrétně do Osvětimi. Vyjeli jsme brzo ráno a okolo oběda jsme byli na místě. Rozdělili jsme se na dvě skupiny, dostaly porty a prošli bránou do nejznámějšího koncentračního tábora. Prohlídka trvala i s Březinkou přibližně 4 hodiny. Po prohlídce jsme se vydali do centra Krakova, kde jsme byli ubytovaní. Společně jsme se najedli v útulné restauraci a šli spát.

Druhý den brzy ráno jsme vyrazili do solných dolů Vielička. Měli jsme skvělou paní průvodkyni, která byla moc milá a vše nám vysvětlila. Největším unikátem je zde kaple svaté Kingy, kde se nachází několik obrovských lustrů vytesaných ze soli. Po ukončení prohlídky jsme se vrátili zpátky do Krakova kde jsme s tou samou paní průvodkyní měli prohlídku hradu Wawel. Prohlédli jsme si hrad a poté i známou katedrálu sv. Stanislava a sv. Václava, kde jsou ostatky významných polských panovníků. Poté jsme měli rozchod, při kterém si každý z nás koupil něco na památku. Cestu zpátky jsme skoro všichni prospali, moc jsme si to užili a máme na co vzpomínat.

-Marie B., 3.PA-

Na bohatou fotogalerii se podívejte ZDE