STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLAU Stadionu 486, 266 37 Beroun

5. – 10. září 2016 – Angličtina na horách (jazykový kurz 2016)

V pondělí 5. 9. 2016 jsme se s naší třídou 2. LA a několika spolužačkami z 2. PA, 2. PB, 3. PB a 4. LA, pedagogickým doprovodem, paní zdravotnicí a třemi lektory původem z USA, Kanady a Austrálie vypravili na jazykový kurz do Krkonoš. Po tříhodinové cestě jsme dorazili na Benecko do krásného hotelu jménem Bára, kde nás uvítal milý personál s dobrým obědem.

První den našeho pobytu byl spíše na poznání hotelu a lektorů, byli jsme seznámeni s pravidly a s týdenním plánem. Rozdělili jsme se na tři skupiny, které se během odpoledne střídaly u jednotlivých lektorů (Caroline, Tom a Erin) a hrály seznamovací hry.

Každé ráno začínalo snídaní, vyučování začalo v 8.15 hod a trvalo až do 13 hod. V hodinách anglické výuky jsme konverzovali na různá zajímavá téma např. jídlo, cestování,  bydlení nebo nemoci.  Naše hodiny byly náročné, a proto některé z nás začaly pociťovat bolesti hlavy a únavu.

Po pěti náročných hodinách anglické konverzace a výuky nás čekalo objevování Krkonoš, večer nás lektoři seznamovali se zeměmi, odkud pocházejí.

Hned druhý den jsme absolvovali turistický výlet na „kozí statek“ (Hucul farma Janova hora), kde bylo mnoho koz a koní. Počasí nám velmi přálo, a tak nás sluníčko příjemně hřálo do zad.

Středa byla zajímavá díky naší zdravotnici, která nám připravila přednášku o první pomoci. Pak jsme dostali za úkol opečovávat „zraněné“.

Ve čtvrtek odpoledne jsme dostali další zajímavý úkol – měli jsme si vyrobit masku a kostým na téma „podmořský svět“.

Předposlední den nám onemocněl jediný muž našeho kurzu, lektor Tom, takže jsme museli zaimprovizovat a střídali jsme se pouze u Caroline a Erin. Po obědě jsme vyrazili na místní rozhlednu Žalý, ze které jsme měli Krkonoše jako na dlani. Večer jsme se převlékli do námi vyrobených kostýmů a vyrazili jsme na „potopený Titanic“. Zde probíhala soutěž o nejhezčí kostým a nejvtipnější komentář. Po vyhlášení vítězů nás čekal večer plný muziky a zábavy.

Další den  – „Huráááááá, konečně sobota“, prohlásila každá z nás. Dobalili jsme kufry a po snídani jsme vyjeli směr Beroun.

Tento kurz bychom zhodnotily jako velmi podařený, náročný, ale zároveň užitečný a za to všechno vděčíme naší báječné paní profesorce Zuzaně Čopákové, která celý tento kurz zařídila a zpříjemnila nám začátek školního roku.